tisdag 8 december 2009

JAG HAR FÅTT EN KUSIN!




Hej på er,

jag och pappa har FF i stan.

Vi har just pratat med min Farbror Magnus som bor i Luxemburg.

Jag fick nämligen en kusin i söndags natt som heter Henrik! Tänk en kusin som bara är 9 mån yngre än mig och född samma år, jiiippiiiiii!


Pappa hade högtalartelefonen på så jag kunde prata med Henrik men han gnydde mest men enl farbror Magnus så verkar han väldigt harmonisk där på BB.
När han väl kommer prata sen så kommer han prata luxemburgska, svenska, tyska och franska. Det är språk man måste kunna för att prata därnere förstår ni. Ja kanske inte svenska men ni förstår.

Henriks mamma heter Steffi och kommer därifrån om ni inte fattat det. Jag längtar efter att se en bild av min nya kusin!

I söndags så bakade vi då pepparkakor och lussebullar hemma hos Olivia. Det var jätteskojigt. Alvin och alvins mamma och pappa var där också.
Olivias pappa hade sprit i lussedegen, alla har sina husmorsknep.

Igår så relaxade vi hemma på landet jag och mamma, farmor var förbi en kortis, farfar tittade in och sen när pappa kom hem drog vi till stan.

Så nu är vi här och jag och pappa har alltså FF ikväll. Vi har varit i Saltsjö Boo idag på en liten kvällsutflykt. Vi hämtade en häst, kommer ni ihåg att jag fått en häst??

Alltså kolla den här videon på youtube, det är en sån häst jag fått dårå.

Karin heter hon som har hemsidan där de säljs, ni kan kolla på http://www.isirider.se/ för fina hästgrejjer om ni gillar sånt.
Mamma är fortfarande på after work så hon har inte sett den ännu. Oj vad hon kommer gilla den!
Det är farmor som sponsrat ponnyn, hon är ju lite hästtokig. Vad tycker ni den ska heta?


Pappa har lovat att kontra med andra hästkrafter till sommaren, kolla bilden ovan. Han är inte helt riktig i huvudet. Men han hälsar " den har ställbar tumgas så det är inget att oroa sig för".
Bäst jag börjar se över mina försäkringar säger jag...
Hästar är han inte så inne på, "bits fram, sparkar bak och är obekväma på mitten".
Men jag har hört från farmor att han minsann galopperat när han han var liten....fniss...fnisss.....piiiiinsamt pappa!!!
Olivia var visst lite dålig, Olivia läser du det här så tänker jag på dig, och på alla andra som läser min blogg såklart,
Henrik jag vet inte om du har internet på BB, men vi hörs imorrn igen.
nä nu ska jag slagga,
hare bra
Laura




1 kommentar:

  1. Hej Laura!! Jag är lite bättre idag, det var nog för att du tänkte på mig. Men snoret rinner och jag hostar nästan lungorna ur mig ibland. Men man kan ju inte hänga läpp för det. Mamma var inte superglad igår när jag slängde mig in i elementet (ok det kanske inte var så smart det gjorde jätteont men just då kändes det som en kul idé) är blå i pannan nu.
    Idag ska visst hälsa på mormor, hon ville ta hand om mig lite så jag blir frisk snart. Får se hur det går.
    Vilken häst du fått. Wow!! Den måste jag få prova. Men namnförslag.......hm.....kanske bara Totto, e ju lixom enkelt för oss småkids att säga.
    Kram på dig!!!!

    SvaraRadera