tisdag 29 december 2009

Julturné

28/12 Hos gammelfarmor Inga-Lill i Helsingborg. Jag är mitt i tumultet där nånstans. Det var kalabalik, men jätteskoj.




Ja men där är jag ju. I gammelfarmors knä. Bredvid sitter Anna, sen Althea,Hugo och Sofia. Vi är släkt, men lite svårt att dra alla släktkopplingar här.


27/12. Då var vi hos Helene och Henrik på Knutstorp. Det är en borg. Inte en hoppborg. En riktig borg. Jag sitter i farmors knä.
Ja satt i allas knä den kvällen. Så populär är jag. Vi lekte 'lapp i pannan', pappa var 'electric blanket', det spårade ur efter ett tag. Jag misstänker att vissa varit och speglat sig för det gick lite väl lätt för vissa..


Här i pappas kusin Annas knä. Jag skötte mig exemplariskt under middagen. De vuxna skrattade och skojade hela kvällen.





En borg, som sagt. Där spökar det.




Mamma, faster Caroline, 'tant' Anna, 'tant' Sofia och så jag förstås. Jag vet inte riktigt vad jag hade på mig den kvällen, var nog pappa som klätt på mig, typ som jag sagt 'klä mig i Pinochiobyxor pappa'..






Lite sammanfattning av senaste dagarna då jag firat min första jul.
Julafton firades hos mormor och morfar. Morfar hade köpt en jäääättestor julskinka som vägde mer än jag gör. På juldagen kom mammas kusiner & Co på besök. Då åt vi mer och öppnade julklappar igen. Spelade lite Wiiiiiiiiii. På annandagen så styrde vi kosan mot Bankeryd och min faster Caroline. Hon bor där tillsammans med Simon. Jag hade jättemysigt framför brasan hos dem och dagen efter så fixade mamma och Caroline lite med hästarna och då låg jag och pappa och tog igen oss lite på sofflocket.


Sen packade vi bilen och åkte till Helene och Henrik på Knutstorp. Mera släkt alltså, mina släktingar för att deras barn är min pappas sysslingar, om ni fattar...

Hursomhelst, farmor och Per var också där. De ska ju snart flytta till Skåne de med.
Jag skojade med pappas kusiner och sysslingar och hade jättekul!

Men tillbaks till julafton då, här är lite bilder från julafton då jag träffade tomten för första gången. Han var jättesnäll.
Jag och mamma fick flest julklappar. Det var vi värda tycker jag.

Julskinka Grande.

Jag visar pappa hur min nya Fischer Price funkar. Han fattade ingenting.



Tomten, inte alls läskig. Lustigt bara att mormor var och skurade bastun när tomten kom, typiskt...



God fortsättning allsammans, wherever you are,
kram
Laura

1 kommentar:

  1. Hum-hum "'Tant' Sofia", nu faar du vael passa dig lite haer Laura!

    SvaraRadera