onsdag 2 december 2009

Borås, Borååååås, the city that never sleeps. Och det gör inte jag heller..





Hej,
igår var det resdag så det blev inte mycket bloggande.

Jag sov i bilen ner till Borås och det var jättekallt ute, -8 grader, burr, burre burr burr.
Tog en tupplur mellan 23:30 0ch 03:15 och sen var jag uppe. Att pappa hade viktiga möten hela dagen idag kunde jag ju inte rå för, så det var uppesittarkväll hela natten, eller fram till halv sex iallafall. Då var det dags att ta nästa tupplur fram till 09:00.

Jag håller på att få en massa tänder förstår ni, och då blir det lite si och så med sömnen. Pappa kallar mig 'Jaws'. Mamma kallar mig 'gullunge' varje gång jag väcker henne på natten. Idag bet jag henne i kinden. Det e sånt som händer ibland. Jag har en grundregel, sover inte jag ska ingen annan sova heller.

Idag har jag haft kul med mormor och bakat pepparkakor, spelat på en orgel och varit bortbjuden på fika hos grannarna. Vi var hos Irja och Levi. De är ganska gamla, hur många månader som helst. Jag var lite blyg för dem i början, för ovanlighetens skull, men sen kollade jag och Levi på Keno ihop på TV som om vi aldri gjort annat..

Morbror Mika tittade förbi en kortis. Morfar är i Norge så han hann jag bara träffa lite igårkväll.

Ikväll så har jag jagat hundarna här med gåstolen, vält lite vaser, öppnat några köksluckor, ja det e business as usual alltså.

Imorrn drar vi tillbaka hemåt igen, ser fram emot helgen då vi ska på utflykt till Kolmården där pappa och morbror ska köra fyrhjulsdrivna bilar på en bana som går över stock och sten. Hoppas jag får med mig kameran dit,

Kram från mig,
jag e nog allt lite trött ändå.. Zzz Zzzz Zzzzzz

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du har en bra regel, varför ska ngn annan få sova om inte du gör det. Jag ska nog börja köra samma här hemma så även pappa får vara lite vaken på nätterna. Han ser oförskämt pigg ut när han kommer hem från jobbet.
    Synd att vi inte kunde leka idag.
    Vet du, om en vecka säger mamma att jag blir stora tjejen, men jag fattar inte riktigt vad hon menar? Vet du?
    Kram
    O

    SvaraRadera