onsdag 14 oktober 2009

Bus mest hela dagen!

Hej,

jag har kommit på att jag busar väldigt mycket och det tycker mamma är jättekul!
Mest busig är jag när jag vaknar och är pigg, då kan jag busa riktigt ordentligt!
Jag fick nytt täcke och ny kudde till lägenheten igår, de var jättesköna.
Men jag envisas med att sparka av mig täcket varje morgon, så busig är jag!

Jag, mamma, Wendy och hennes mamma Johanna tog en morgonpromenad igår, det var skönt.
Ikväll åker vi till landet igen och imorrn ska jag vägas och mätas på BVC. Förhoppningsvis har jag vuxit jättemycket.

Jag och pappa brukar sätta på en CD-skiva med roliga barnsånger och så sjunger vi med i dem. Vi sjunger om en krokodil som är så tjock när han kör bil att han får ha svansen på ett släp. Sen sjunger vi om en vimsig spindel och om att det kommer en haj och så kommer det en annan haj osv.

När vi bläddrar i djurboken så låter den och man hör vad djuren säger.
Hyenan Harald låter HOHOHAHAHHIHI men det tror varken pappa eller jag på. De måste ha spelat in fel där i bushen.

Snart är det fredag och då ska jag och mamma sjunga med i idollåtar. Hoppas låtarna är svängigare än förra veckan.

Sen vill jag flika in att jag tyckte det var kanon att Herta Mueller fick Nobels litteraturpris. Jag tycker hon är störtskön och skriver så bra om att leva i diktatur eller i exil från en.

Nä nu måste jag packa till landet så jag får med mig alla grejer,

kram från mig på er

Laura

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar