onsdag 7 oktober 2009

Lite datakrångel bara, don´t worry!

Hej på er!

Mammas dator har kraschat litegranna, så det har inte blivit något bloggande på ett tag.

Det var skojigt i Borås, i måndagskväll var det riktig familjemiddag hemma hos mormor och morfar innan vi skulle rulla hemåt mot Sörmland.

Jag är förkyld och det rinner mycket snor ur näsan. Var hos en pakistansk doktor på Gnesta Vårdcentral igår och han rekommenderade honungsvatten till mig för att lösa slemmet. Farfar skjutsade mig och mamma dit och fick vänta länge utanför eftersom många ville till doktorn.

Hemma så lyckades pappa ändra febertermometern till fahrenheit och det var inte så lätt att ändra tillbaka och inte så populärt hos mamma. Men vi hittade instruktionsboken till slut!

Jag och mamma myser mest, igår lagade vi middag till pappa och den var nästan klar tills jag kom hem. Här doftar ljuuuvligt, sa pappa när han kom hem.

Jag har lite svårt att sova eftersom jag är så snorig, men annars ganska lugnt. Jag grät inte ens när doktorn tog sänkan på mig. Så det så!

Har tyvärr fått avboka en del sociala aktiviteter eftersom jag varit sjuk, får se om jag är frisk till simningen på fredag, annars får jag vila mig mer i helgen och sen ta nya tag igen.

Jag gillar min bumbo-stol, mina prassliga böcker och annat som prasslar. Jag pratar mycket men mamma och pappa förstår inte vad jag säger. Jag gillar att vinka och ropa hej. Ibland säger jag heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
i typ en halv minut eller så. Jag har fått ett piano som jag plinkar på och sen har jag ju min afrikanska trumma som pappa plockar ned från bokhyllan ibland.

Igår fick vi hem varma nya kläder från H&M, så jag får bjuda på några smakprov snart, jag längtar efter att gå ut på promenad och säkert mamma också.

Jag kryper men bara baklänges, kan det bero på att jag varit med på för många kräftskivor i år?

Jag ställer mig också upp från liggande om mamma eller pappa håller mig i händerna.


puss och kram sålänge

Laura

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar