måndag 19 oktober 2009

In Borås




Vi är i Borås hos mormor o morfar nu! Ska berätta om alla bus här, men först måste jag berätta om ALLT som hänt i helgen!

Det började redan i fredags med att jag o mamma åkte på mitt Babysim! Det var jättekul att vara där för jag har ju missat två gånger nu när jag varit sjuk.

Det var avslutning på Babysim 1 så det var extra spännande! Min simlärare Elin tog mig från mamma o svängde mig framåtillbaka i vattnet, sen plötsligt var jag under vattnet och upp i mammas famn. Jättehäftigt! O jag var duktig! Så duktig att jag fick ett diplom! Nästa gång börjar jag i Babysim 2, så det så!
Efter simmet åkte vi hem till Olivia o hennes mamma Anki. Som vanligt var det jättekul att träffa Olivia och jag kramade henne jättehårt! Jag gillar Olivia jag!

Efter massa bus så åkte vi hem och då kom också pappa o hans kompis Håkan. Håkan var med på vårt fredags disko, men denna gång tog vi det lite lungt. Jag tyckte inte det var så bra musik denna gång.

På lördagen började vi dagen med att åka in till Gnesta. Mamma o pappa kollade golv så jag passade på att sova i min bilbarnsstol en stund. sen vaknade jag i tid när det var dags att gå in på leksaksavddelningen. Pappa köpte en jätterolig tavla med massa knappar som låter och en alldeles egen mobiltelefon till mig! Jag lekte med dem en massa när vi kom hem.
Farmor, faster Caroline och Per kom o hälsa på. Jag lekte med farmor o faster medans mamma laga mat till alla o sen åt vi tårta för att fira faster som fyllde år på söndagen. Så lite i förskott så att säga. Faster stannade kvar på kvällen för att se film, jag ville inte gå o lägga mig så det slutade med att jag somnade sent i mammas famn. Sen somnade tydligen mamma o pappa i soffan också har jag fått höra...

På söndagen vaknade jag tidigt och lekte en stund innan jag fick upp mamma o pappa. De städade lite och sedan åt vi frukost. Efter en stund kom faster o hälsa på igen!! kul! o så träffade jag farfar en stund. Han säger att jag växer varje dag! o det gör jag nog också tror jag!

Mamma o pappa packade bilen med alla våra saker, sedan åkte vi mot Borås. Jag sov nästan hela vägen - Jätteduktig!

Så nu är vi här, jag återkommer med alla bus här nere!
Stor kram

2 kommentarer:

  1. Hej Laura!
    Jag sitter här o kikar på din blogg o skrattar o vinkar till dig.
    Kul att vi ses snart så vi kan busa lite

    Kram Olivia

    SvaraRadera
  2. Full fart ser jeg! Bra det :-)
    Super söt er du iaff :-)
    //SIV

    SvaraRadera