söndag 22 november 2009

Helgen

Hej på er,

vilken skön helg jag haft med mamma och pappa,

vi har varit hemma på landet, lagat god mat och fixat med saker.
Igår på förmiddagen så åkte vi till åldershemmet Ekhagen i Björnlunda och gick på julmarknad, ja ni läste rätt, julmarknad.
Först var jag lite trött där som ni ser på bilden, men jag piggnade till.

Det såldes hantverk av olika sorter, och alla äldre människor gullade med mig och Olivia.
Ja för det var Olivia som bjudit dit mig, hennes faster ställde ut sina foton där och så fikade vi med hennes pappas morfar. Det var jättetrevligt att träffa de gamla, de måste vara flera hundra månader gamla, Ja per person, inte totalt, ja ni fattar vad jag menar..

Vi åkte hem och laddade om och tog sen med oss en chokladkaka och åkte till fam Thunholm. Jag och Olivia kramades, lekte och fixade med lite grejjer. De vuxna pratade och stojjade och stimmade.

Jag klappade en katt, det fanns två där, men jag klappade bara den ena.
Efter besöket så rådde det lite olika meningar om vad vi skulle äta till middag, men vi enades till slut om biff, bea och pommes.

Idag vaknade vi till en underbar söndag, jag gjorde min vanliga morgongymnastik i sängen. Mamma och pappa kollade lite avsnitt från sin Prison break box, jag vet inte riktigt vad det är, men det verkar var en fängslande historia iallafall.

Imorgon drar vi till stan, ska träffa min kompis Wendy. Hon bor också på Kungsholmen med sin mamma Johanna och pappa Chris. Vi har inte setts på länge så det ser jag fram emot.

ni kanske undrar vad jag läser för bloggar, HÄR är en favorit. En livsnjutare, precis som jag.

Vi hörs här i cyber space snart igen,

puss från Laura

ps. jag kan klappa i händerna.ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar