söndag 13 september 2009

Bloggpremiär!

Jaha, då var det då dags att börja blogga!

Oj! Vilken helg jag har haft!
Det började redan i fredags med babysim på dagen, sen kom Ann-Louise hem till oss på kvällen med vår nya fina soffa. När den var på plats så kom Mormor, Morfar, Ville och Rocco från Borås.
Pappa drack en dubbel whisky och mamma stökade i köket med tacos och sånt.

I går så var det mitt dop. Jag döptes på kullen utanför vårt hus, farfar kallar kullen för Churchill. Många har gift sig och döpt barn där tidigare. Oj vilken fin dopceremoni det blev. Jag bläddrade i prästen Petters bok medan han läste nåt i den och när han skulle skvätta vatten på mitt huvud så passade jag på att sätta ned händerna i skålen och skvätta runt lite. Det tyckte alla var kul.
Annars så förstod jag inte riktigt allt som sades. Kanske lika bra det.
Mamma hade klippt och klistrat ett program så alla kunde hänga med i svängarna. Och vips så var jag döpt. Jag heter Laura Felicia Luokkanen för er som missat det.

Gäster var bla gammelfarmor Inga-Lill, farbror Magnus från Luxemburg, faster Caroline och Simon, Morbror Mika och Sonya, gudfar Magnus och Fumiko som kommit hela vägen från Tokyo.

På kvällen var det grillning och pubafton hemma hos farmor och Per på Lerudden. Jag somnade på soffan. Det gjorde pappa också.

Idag har jag varit både i svampskogen och på golfbanan med pappas kolleger. De tyckte jag var jättegullig och det tyckte jag de var också.

Imorrn ska jag på öppna förskolan, om ni nu vet vad det är?

Tack för idag, slut för idag.

5 kommentarer:

  1. Hejsan Gullunge!
    Vilket himla sött foto på dej!
    Jättebra att jag kan följa dina äventyr - och din vardag oxå - på detta sätt.
    Om du bara visste hur gärna jag hade varit med på ditt namnkalas, så skulle du blivit riktigt mallig. Tyvärr så gick det inte, men jag hoppas att vi ses snart ändå. Jag är säker på att du charmade alla!
    Hälsa mamma & pappa.
    Pussar & Kramar från Christina Hermansson
    PS. farbror Lars-Gunnar gillar dej oxå skarpt och han hälsar så gott.

    SvaraRadera
  2. Hei sötis! Gratulerer med vel overstått dåpsdag! Lykke til videre med nye eventyr... Tror jeg kommer til og stikke innom i ny og ne for og se hva du gjör ;-)
    Klem fra Siv Pettersson!! Mammas tidligere kollega!

    SvaraRadera
  3. hej pluttis! kul me blogg,du är duktig för att vara så liten,datorer och grejer! jag ska ta det lugnt tills ditt namnkalas är, så svullnaden går ner. jag blev nämligen slagen av en farbror på stan i lördags. jag vill ju inte skrämma dig när jag kommer upp! puss på dig

    SvaraRadera
  4. Hej Laura
    Ska följa din blogg med stort intresse-yngsta bloggaren jag vet-häftigt:) Hade gärna varit med på er pub-runda i helgen, saknar er alla. Kram till er från Hélène å Henrik

    SvaraRadera
  5. Hei Laura!
    Sinä olet niin reipas. Mummo ja Ukki on tosi ylpeitä sinusta

    SvaraRadera