söndag 20 september 2009

Det va en skön söndag


Oj vilken skön söndag vi har haft.


Farfar och två biltidningar har haft bilträff här idag och det kom runt 450 bilar som ställdes ut. Jag och pappa knallade runt och kikade på de tuffa bilarna på förmiddagen. Sen tittade mamma ut också .Men först städade hon. Alla besökare fick parkera i hästhagen . Hästarna stod förbryllade i en mindre hage och undrade vilka som invaderade.


Bilar i alla dess former och färger var alltså dagens grejj. Farmor, Per och Gammelfarmor kom för att dricka kaffe. Samtidigt kom Anki, Niklas och Olivia och hälsade på, jag blir alltid så glad när jag träffar dem. Ja glad är jag för det mesta annars också såklart!


Nu är alla bilbesökare hemma och här är lugnet efter stormen. Mamma har fixat i sovrummet med nya lampor och sånt. Jättefint har det blivit.
Imorgon är det måndag och då måste pappa jobba. Det känns trist, men jag ska ju på 'öppna' så då brukar dagen gå fort. Dessutom ska jag och mamma handla 'lukta gott' till pappa. Mamma har en hel hög med kuponger som hon fixar och trixar med, då blir saker man handlar billigare. Smart va??

Men då saker blir billigare så kan hon handla ännu mer. Ännu smartare va?


Jag längtar till fredag då jag ska på babysim igen, tills dess får jag hålla tillgodo med min lilla badbalja!

I veckan som kommer så ska vi till stan, så ska ni skicka beundrarbrev till mig så kan ni posta dem dit, eller tja, skriv nåt i kommentatorsfältet annars.

Nu ska jag sova, ciiaaaaaoooo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar